paas speurtocht challenge

Paas speurchallenge
paas speurtocht challenge
Wat leuk dat je interesse hebt!
CORONAPROOF
Voor deelname aan PaasSpeur/Challenge is het verplicht een starttijd te reserveren.
Vanaf 12 maart is daarvoor een link beschikbaar op deze pagina. Je mag met max. twee 12+-ers  uit verschillende huishoudens inschrijven per tijdslot (of meer personen mits uit één huishouden). Uiteraard blijft van toepassing dat alles gaat volgens de maatregelen die gelden van 2-5 april. Deelnemers moeten zich aan de gekozen begintijd houden, om opstopping te voorkomen.

ROUTE
De route loop door het dorp en duurt inclusief opdrachten ca. één uur. De route van de speurtocht en de challenge lopen parallel. Deelnemers van 1 gezin kunnen ook verschillende opdrachten doen en toch samen de route lopen.

PAASSPEURTOCHT
Op diverse punten in de route vindt je vragen over het Paasverhaal. Je verzamelt de antwoorden en met letters uit het antwoord moet je een zin opsporen.

PAASCHALLENGE
Stel je voor dat je in een tijdmachine stapt. Je gaat terug naar het jaar 30 van onze jaartelling. Je loopt door de straten van Jeruzalem op zoek naar geheime aanwijzingen. Overal kom je QR-codes tegen en ga je in gesprek met virtuele gesprekpartners uit de tijd van Jezus. Je zit midden in het verhaal van Pasen. Je kiest een personage, maar weet niet welke rol je hebt. Probeer je rol zo goed mogelijk te spelen: waarom is de weg die Jezus gaat en probleem voor jou? Tijdens het spel ontdek je dat Jezus op het gebied van liefde, macht, vrijheid en spiritualiteit een andere weg gaat. Hij geeft je de mogelijkheid om te herstellen op het gebied waar je mee worstelt. Heb jij aan het eind van de challenge ontdekt wat jou rol was? Het spel is door iedereen goed te spelen zonder voorkennis.

DEELNAME
Deelname aan de kosteloos. In de week voor 2 april krijg je een mail met daar in materiaal dat geprint moet worden. Verder heb je voor de speurtocht een pen/potlood oid nodig en voor de challenge een mobiel met QR-scanner, een hamer met 10 spijkers, een vork en een theelepel.

Voor meer informatie of hulp bij het reserveren mail of bel Riemy Montsma riemymontsma@upcmail.nl/0511-476873

RESERVEER JE TIJDSLOT
Gebruik onderstaande link of scan de QR-code