OMEGA OMEGA
OMEGA gaat in op (levens)vragen van ouderen
Jezus heet de Alpha en de Omega (Openbaring 21,6). Hij is de Eerste en ook de Laatste. Hij omvat alle tijden, vragen, weet van alle zorgen, enzovoorts. Zonder Hem kunt u geen dag, ook niet als u ouder wordt.
Wat de ALPHA-cursus is voor jongeren, beginnende gelovigen en hen die interesse hebben in het geloof, is OMEGA voor ouderen. OMEGA wil de oudere generatie helpen bij het vinden van antwoorden op allerlei levensvragen.
We richten ons (voorlopig) op een aantal middagen waarin bezinning, bemoediging en verbinding uitgangspunten zijn. Een ontdekkingstocht die we samen met elkaar aangaan. Natuurlijk mag daarbij de thee/koffie en iets lekkers niet ontbreken.
OMEGA gaat over geloof en zekerheid, schuld en hoop, zorg en afhankelijkheid, relaties en verdriet, voltooid leven en de wederkomst, (gebrek aan) contact met familie en kinderen, eenzaamheid en isolement, de (afnemende) vitaliteit van ouderen, en  meer. Wanneer nieuwe onderwerpen zich aandienen, wordt ook daar weer aandacht aan besteed.
Ik hoop van harte dat OMEGA u helpen zal bij het vinden van antwoorden op belangrijke vragen die u hebt.
Volgende thema: “de dankdienst voor het leven/afscheidsdienst”; we bespreken wat daarbij komt kijken, de rol van de nabestaanden en vooral wat u daarin bij leven al kunt overdenken.
Waar?  In de Pleinkerk, Zevenhuisterweg 39
Wanneer? Op donderdag 25 januari 2024
Hoe laat? Van 15.00-16.30uur (uitloop tot uiterlijk 17.00)
Hoe vaak? Één keer in de 4 weken. De volgende middag houden we op 22 februari 2025 (Elk thema is ook los te bezoeken. )
U bent van harte welkom! Niet alleen als u zich van tevoren heeft aangemeld maar ook als u nieuwsgierig bent of als het thema aanspreekt. Ook mensen van buiten de gemeente zijn van harte welkom om uit te nodigen.
Voor de duidelijkheid…Iedereen is van harte welkom om mee te praten en te denken met thema’s uit het leven van ouderen, ongeacht uw leeftijd.